فیلتر دیسکی 

فیلتر دیسکی برای تصفیه آب بسیار ضروری و مهم هستند.  شیارهای فوق العاده باریک و نزدیک فیلترها به راحتی ذرات و مواد ریزی که در آب معلق هستند را به خود جذب می‌کنند



نقش مهم فیلترها در پروژه‌های آبیاری قطره ای

 


 املاح و ذرات معلقی دارد که برای گیاهان مضر است. به همین دلیل در هر پروژه آبیاری باید فیلترهایی لحاظ شود تا این املاح و ذرات را به خود جذب کند. 


فیلترها عموما دارای چندین صفحه شیاردار هستند. هر کدام از این شیارها می‌توانند املاحی با اندازه‌های مختلف را از خود عبور دهند. بنابراین آب عاری از املاح و ذرات است. این شیارها به مرور زمان پر از ذرات معلق می‌شوند. به راحتی می‌توان با شستشو و جایگذاری  مجددا با آنها کار کرد.


فیلتردیسکی، اصفهان پلاست و کلکتور اصفهان پلاست نصب شده در گلخانه
 

فیلتر دیسکی و بخش‌های مختلف آنها
فیلتر دیسکی
نیز به شیارهای خاص و ریزی مجهز است که روی دیسک‌های آن قرار گرفته است. تفاوت این فیلترها با دیگر انواع فیلتر برای زمین‌های کشاورزی این است که از آنها بیشتر برای روش آبیاری قطره‌ای استفاده می‌شود. اما آبیاری قطره‌ای چیست؟


. آبیاری زمین‌های کشاورزی بدین معناست که میزان آبی که در دسترس گیاهان قرار می‌گیرد با استفاده از روش‌های سنتی و یا مدرن، کنترل شود.


به طور کلی زمین‌های کشاورزی به سه روش سطحی (سنتی)، زیر سطحی (مدرن) و قطره‌ای و بارانی آبیاری می‌شوند. روش سطحی شامل سه روش حوضی، سیلابی و مرزی است که هر یک از این روش‌ها مزایا و معایبی نیز دارند. اما امروزه بسیاری از کشاورزان از روش‌های سنتی دست کشیده و به روش‌های آبیاری مدرن روی آورده‌اند.


روش‌های آبیاری مدرن، شامل روش‌های زیر سطحی، قطره‌ای و بارانی است. شاید از عنوان هر یک از این روش‌ها متوجه نحوه فعالیت‌شان شده باشید. در روش زیر سطحی، آب رسانی به کمک پمپ‌هایی از زیر سطح خاک انجام می‌شود. در روش‌های بارانی نیز به کمک آب پاش‌های نیوفیت، آب به سطح گیاهان رسیده و آنها را آبیاری می‌کند.


فیلترهای دیسکی برای آبیاری قطره‌ای عالی هستند. چون آب را به صورت بیولوژیکی تصفیه می‌کنند. نوع جدید این فیلترها دارای فرم دیسک جدیدی است تا سطح فیلتراسیون و جداسازی ذرات را افزایش دهد. بخش‌های مختلف یک فیلتر دیسکی عبارت است از:


صفحات سرامیکی یا پارچه ای
شاسی اصلی
همزن
سیستم خلأ
سیستم تمیز کننده
کنترل کننده

همچنین شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از انواع فیلتر دیسکی اصفهان پلاست و آشنایی با کاربردهای آن، مقاله فیلتر دیسکی 3 اینچ بلند اصفهان پلاست را مطالعه فرمایید. اگر در این خصوص سوال خاصی داشته و یا قصد سفارش دارید، می‌توانید با شماره تلفن‌های درج‌ شده در انتهای مطلب تماس گرفته و ثبت سفارش کنید.

 


انواع مختلف فیلتر دیسکی :

 


انواع مختلف فیلترهای دیسکی
تجهیزات داخلی انواع مختلفی فیلتر دیسکی با یکدیگر متفاوت است. به همین دلیل و بر همین اساس می‌توان آنها را به انواع زیر دسته بندی کرد:

 

. فیلتر دیسکی هلیکس

 


به این فیلترها، فیلتر دیسکی هیدرو هلیکس نیز گفته می‌شود. این فیلترها در بالای دیسک‌هایشان دارای پروانه هستند. در نتیجه آب به صورت چرخشی به حرکت در آمده و بهتر می‌تواند با دیسک‌ها درگیر شود. از طرف دیگر، نیروی گریز از مرکز نیز می‌تواند ذره‌هایی که سنگین‌تر هستند را از دیسک دور کند. از طرف دیر، دیگر ذره‌هایی که از رنج میکرونی فیلتر بزرگتر هستند، از شیارهای ریز موجود بین دیسک‌ها عبور ندهد. بنابراین آبی که از فیلتر خارج می‌شود تمیز و پاکیزه است.

 

 فیلتر دیسکی مودلار

 


 فیلتر دیسکی، فیلترهای مودلار هستند. این فیلترها بدون پروانه هستند. در نتیجه نیروی ژریز از مرکز و حرکت چرخشی آب را ندارند. به همین دلیل عموما تصفیه آب را با قدرت و دقت کمتری انجام می‌دهند. برای پروژه‌هایی که نیاز به تصفیه کامل و با دقت آب دارند، استفاده از فیلترهای دیسکی هلیکسی بیشتر از مدولار توصیه می‌شود. چون فیلتر دیسکی مدولار ممکن است تمام انواع ذرات معلق و املاح را فیلتر نکند.

 

 

فیلتر دیسکی 4 اینچ دوقلو :

فیلتر دیسکی دوقلو 4 اینچ اصفهان پلاست
 

 

 

. مینی فیلتر دیسکی 2 اینچ


سایز آنها 63 میلی‌متر بوده و جنس‌شان از پلی آمید است. این فیلتر دیسکی می‌توانند تا 10 اتمسفر فشار را متحمل شوند. نوع فیلتری که در آنها استفاده شده مینی فیلتر است و مدل‌شان نیز IPT می‌باشد.

 


. ,مینی فیلتر دیسکی, 1 – 1/2 اینچ

 

مینی فیلتر دیسکی 1 – 2/1 اینچ از بهترین فیلتر دیسکی هستند که اندازه ورودی و خروجی آنها 1 – 2/1 اینچ می‌باشد.این فیلترهای دیسکی می‌توانند تا 10 اتمسفر فشار را متحمل شوند.

 

. مشخصات فیلتر دیسکی ویکتولیک 3 اینچ بلند

 

 

سایز آنها 90 میلی‌متر بوده و جنس‌شان از پلی آمید است. این فیلتر دیسکی می‌توانند تا 10 اتمسفر فشار را متحمل شوند. نوع فیلتری که در آنها استفاده شده ویکتولیک است و مدل‌شان نیز IPT می‌باشد.


رنگ فیلتر دیسکی ویکتولیک 3 اینچ بلند مشکی و قرمز است و برای آبرسانی هم استفاده می‌شوند. بنابراین این فیلترهای دیسکی با کیفیت اصفهان پلاست نه تنها آب را فیلتر می‌کنند. بلکه آبرسانی نیز خواهند کرد. این محصولات به خوبی می‌توانند ذراتی تا اندازه 175 میکرون را از خود عبور دهند.
قد این فیلترها نیز 75 سانتی‌متر بوده که ایده آل‌ترین حالت ممکن می‌باشد 



*فیلتر دیسکی معمولا بر اساس بالا بودن کدورت آب و وجود ذره‌های کلوئیدی استفاده می‌شوند. سیستم این فیلتراسیون به عنوان یک سیستم تصفیه قوی کاربرد دارد. چراکه سیستم اسمز معکوس آن برای کاهش مشهود ناخالصی‌هایی که در آب معلق هستند، کار کند.


فیلتر دیسکی ویکتولیک 3 اینچ کوتاه از بهترین فیلتر دیسکی هستند که اندازه ورودی و خروجی آنها 3 اینچ می‌باشد. در نتیجه می‌توانند به لوله‌هایی با همین ابعاد متصل شوند.

 

. مشخصات فیلتر دیسکی ویکتولیک 3 اینچ کوتاه

 

سایز آنها 90 میلی‌متر بوده و جنس‌شان از پلی آمید است. این فیلتر دیسکی می‌توانند تا 10 اتمسفر فشار را متحمل شوند. نوع فیلتری که در آنها استفاده شده ویکتولیک است و مدل‌شان نیز IPT می‌باشد.


رنگ فیلتر دیسکی ویکتولیک 3 اینچ کوتاه مشکی و قرمز است و برای آبرسانی هم استفاده می‌شوند. بنابراین این فیلترهای دیسکی با کیفیت اصفهان پلاست نه تنها آب را فیلتر می‌کنند؛ بلکه آبرسانی نیز خواهند کرد.


این محصولات به خوبی می‌توانند ذراتی تا اندازه 175 میکرون را از خود عبور دهند. به همین دلیل در بسیاری از صنایع و مصارف مختلف کاربردهای بسیاری دارد. این ویژگی از بهترین خصوصیات این فیلترها می‌باشد.  محصولات اصفهان پلاست، بهترین و بالاترین درجه کیفیت را دارند و اعتماد مشتریان بسیاری را به سمت خود جلب کرده است.

 

فیلترهای دیسکی چه ویژگی‌هایی دارند؟‌

 

 

  1. اپراتوری این فیلترها بسیار ساده بوده و اصلا پیچیدگی خاصی ندارد.
  2. نصب این فیلترها آسان است. 
  3. فیلتراسیون آنها بیشتری بازدهی را داشته و بهترین نتیجه را خواهد داشت.
  4. افت فشار آب برای کسانی که قصد استفاده از فیلتر را دارند یکی از اساسی‌ ترین مشکلات و نگرانی‌ها می‌باشد. . اما فیلترهای دیسکی این مشکل را ندارند. آنها برای فرایند فیلتراسیون به هیچ عنوان سرعت آب رسانی را کند نمی‌کنند. 
  5. عمر بسیار بالای فیلتر دیسکی. 




 

 

ابعاد محصول

کد کالا شرح کالا  
۳۰۰۲۲۱۴۶۱۲۴ فیلتر دیسکی ۲ اینچ هلیکس کوتاه  
۳۰۰۲۲۱۴۶۱۲۳ فیلتر دیسکی ۲ اینچ هلیکس بلند  
۳۰۰۲۲۱۴۶۱۳۴ فیلتر دیسکی ۳ اینچ هلیکس کوتاه  
۳۰۰۲۲۱۴۶۱۳۳ فیلتر دیسکی ۳ اینچ هلیکس بلند  
۳۰۰۲۲۱۴۶۳۳۳ فیلتردیسکی ویکتولیک ۳ اینچ هلیکس بلند  
۳۰۰۲۲۱۴۶۳۳۴ فیلتردیسکی ویکتولیک ۳ اینچ هلیکس کوتاه  
۳۰۰۲۲۱۴۸۰۱۱ مینی فیلتر ۲/۱- ۱ اینچ  
۳۰۰۲۲۱۴۸۰۲۰ مینی فیلتر ۲ اینج